måndag 15 oktober 2007

Ja må jag leva...


...jag ska sura, jag ska sura, jag ska ... lukta på blommorna...



Ja, jag fyller år! Och såg för några veckor sen inte fram emot jobbtraditionen att uppmärksammas (!) med blomsterkvast (!!). Så bara för att trilskas skickade jag ett surt mejl om giftblommor till vår personalare och bifogade Fair Trade Centers nyaste rapport om bekämpningsmedel och sexuella trakasserier i snittblommor-branschen med ett besserwisserurklipp från rapporten om "Rekommendationer till konsumenterna". Och tänkte att det här ska väl stoppa henne.

Men inte då! Kvittrande glad sa hon två timmar senare tack och å vilken bra idé och vår blomsteraffär har tydligen MASSOR med godkända blommor märkta med Rättvisemärkt eller FFP - Fair Flower Plant. Så nu ska alla få rättvisa rosor på bemärkelsedagarna.

Ibland är det svårt att vara sur martyr.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis grattis sjuklingen! Tänkte ju bjuda dig på kalas-lunch igår, men det får bli när du är tillbaka. Tänk vad kul - då blir du uppmärksammad två dagar ;)

Pernilla Karlsson sa...

Hej hej
Grattis, du verkar ha ett sånt jobb som jag nån gång skulle vilja ha. Tror jag? Hur blir man anställd på folkbildningsrådet?

Pernilla sa...

Hej Pernilla K,
Ja du, jag sökte helt enkelt på annons. Har befunnit mig i utkanten av "folkbildningssvängen" genom att jobba på DemokratiAkademin (www.demokratiakademin.se) med hur man kan tänka och göra demokrati i organisationer - bland annat olika folkhögskolor och studieförbund. Håll utkik på hemsidan: www.folkbildning.se.