fredag 19 oktober 2007

Kom in i matchen, bloggkonsument!

Durå? Vad tycker du?


Ni är nu över 1000 personer som gått in på Folkbildningsbloggen. Och över hundra gör det regelbundet. Men varför? Vad tycker DU om vad som står här? Du och alla de andra? Det vill jag veta! Och ärligt talat - visst vill du också veta vad de andra tycker, om de verkligen tycker att det är relevant med mingelmetoder när biståndspolitiken reformeras eller analsexlagar i Singapore när uppdraget är internationell solidaritet. Ganska många har skyllt på teknisk okunskap, att ni jättegärna VILL kommentera, men helt enkelt inte förstår hur man gör. Det är enkelt!

1. Klicka på ordet "Kommentar" under det inlägg du vill kommentera. Du får då se en bild som liknar den ovan.

2. Skriv ditt inlägg i textrutan uppe till höger.

3 Välj hur du vill synas som person, genom "Välj en identitet":
a) Bloggerkonto - om du har eller vill ha ett eget konto på blogger. Då syns din bild, en länk till din bloggsida och ditt bloggernamn. Det är det jag har.
b) Övrigt - du skriver in ditt namn och din hemsida. Här har jag hört att folk fått strul om de inte skriver en hemsida, så för er rekommenderar jag alternativ c.
c) Anonym - du presenteras helt enkelt som "Anonym". Om du inte vill vara det, skriv namn och ev. organisation i själva textrutan (steg 2).

4. Tryck "Publicera din kommentar". Då går din kommentar som mejl till mig och jag ok:ar publicering (det är för att ni inte ska kunna skriva olagliga inlägg - som JAG döms för isåfall).

Slut på ursäkter, öppet mål. Uppladdning i helgen, sen kick-off.

Inga kommentarer: