tisdag 11 september 2007

Det man inte har i fingrarna får man ha i övertid


Johan vill ha (ännu) mer pling i lådan.
Han sitter i FBNs styrgrupp.

Ritar du OH-bilder för hand medan dina kolleger kör lektioner via Youtube? Kolla IT för pedagoger. Har du samlat din övertid genom att söka pengar till att Carlos, Mirnije, Zoe och du MÅSTE träffas om det där superviktiga gemensamma internationella utvecklingsprojektet? Då kanske du vill veta hur man egeenkligen kan använda det där NÄTET som alla pratar om. Pröva CFLs höstprojekt.

Allt finns på FBN. Folkbildningsnätet alltså. Det går också att bara drälla runt. Det är rätt najs. De har t o m en internationell temasida som hela tiden uppdateras med grejor som händer. Häromdagen hittade jag några själsfränder med globala hjärtan, drama för förändring och Sensus' nya föreläsningsserie om könsroller i väpnade konflikter. Nästan varje vecka. Jag MÅSTE gå. Men aaarrrggghhh: NÄR? Det måste väl räknas som arbetstid?

Ps. CFL=Centrum för flexibelt lärande. Ds
Ps2. Är det nån som har uppfunnit OH-sudd ännu? Ds.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns massor av bra verktyg man kan använda på webben...

Utvecklingen är enorm och det finns också massor av bra idéer om vi arbetar tillsammans.

Pernilla sa...

Tack Bengt,
Det är exakt det jag menar. Enkla sätt att hitta fram. Du påminde mig dessutom om supersmarta Picresize: http://www.picresize.com/ som går snabbt och lätt när man vill ändra storlek på bilder. Jag använder den varje gång jag ska web-anpassa en bild till bloggen. Det går att beskära bilderna också.